Selasa, 21 Januari 2014

BICARA FB TERKINI IMAM AHMAD AL-HASSAN AS (20/01/14)


SEMPENA KESYAHIDAN DUA ANSAR YANG DIHUKUM BUNUH OLEH PEMERINTAH NAUNGAN MARAJIK DI IRAQ.
 

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Semoga Allah meningkatkan ganjaran kalian dengan kesyahidan dua saudara ini, semoga Allah meninggikan kedudukan mereka berdua.

Yang suci lagi dimuliakan Sheikh Muhammad al- Hreshawi , semoga Allah meningkatkan ganjaran dan ganjaran bapa kamu yang baik, serta ganjaran keluarga kamu yang mulia. Saya memohon kepada Allah untuk memberikan kalian kesabaran.

Hakikat bahawa saya tidak bersama dengan anda, wahai kekasihku, kawanku dan saudara kesayanganku Sheikh Muhammad al- Hreshawi pada masa ini menambahkan lagi kesedihan saya, semoga Allah melindungi anda daripada segala kejahatan.

Demi Allah, pembunuh-pembunuh ini pada kita adalah lebih teruk daripada Saddam dan apa yang telah mereka timpakan ke atas kami adalah lebih pahit daripada apa yang Saddam telah timpakan ke atas kita. Dia (Saddam) dan mereka seperti Bani Umayyah dan Bani Abbasiyyah.

Saya memohon kepada Allah untuk menjadikan kepedihan yang kami tanggung sebagai sebab untuk mempercepatkan lagi kejatuhan mereka dan menyelamatkan Iraq daripada kejahatan mereka. Demi Allah, mereka adalah sekumpulan penjenayah dan pencuri yang tidak boleh didisiplinkan oleh undang-undang mana pun, hattkan oleh undang-undang yang mereka gubal sendiri.

Saban hari kita mendengar dan membaca tentang skandal baru, di mana sekumpulan mereka mencuri wang rakyat atau menubuhkan kumpulan untuk membunuh secara curi-curi. Mereka tidak mempunyai pekerjaan selain daripada menyebarkan budaya pembunuhan, perompakan, dendam, kebencian dan sektarianisma di seluruh Iraq, siang dan malam. Mereka hanya bagus dalam pembunuhan, perompakan dan dendam, sepertimana pendahulu mereka Saddam.

 

https://www.facebook.com/Ahmed.Alhasan.10313/posts/621454354568898?stream_ref=10


Semoga Allah mengganjari penyair dan pembaca puisi ini dengan sebaik-baik ganjaran bagi orang-orang yang berbuat kebaikan.

Kami adalah kepunyaan Allah dan kepadaNya jualah kami kembali.

http://www.youtube.com/watch?v=oIZTsr0UkyE




Tiada ulasan:

Catat Ulasan