Jumaat, 23 Ogos 2013

BICARA FB IMAM AHMAD AL HASSAN A.S: MAKAM IMAM HASSAN BIN ALI A.S

Assalamualaikum warahmatulLahi wabarakatuh

Semoga Allah mengganjari kalian dengan kebaikan daripada Muhammad dan keluarga Muhammad, selawat Allah ke atas mereka.

In sya Allah, kalian di sisi Allah adalah ramai dan pendirian kalian ini disebutkan di kalangan penghuni langit, In sya Allah.

Saya memohon kepada Allah supaya memberkati kalian, memelihara kalian dengan peliharaan-Nya dan memperlindungi kalian ke dalam gua perlindungan-Nya yang kukuh. Dia adalah Penaung-ku dan menaungi orang-orang yang soleh.

Persoalan kepada Ahlussunnah yang dimuliakan, semoga Allah memberikan taufik kepada kalian dan ianya bukan ditujukan kepada kelompok Wahabi yang memusuhi Keluarga Muhammad:

Mengapa kalian tidak mempertahankan kuburan Al Hassan bin Ali (selawat Allah ke atasnya)?

Mengapa kalian tidak menuntut supaya ia dibina semula setelah ianya dibinasakan oleh para Wahabi Takfiri yang merupakan musuh keluarga Muhammad, musuh Muhammad dan musuh Allah?

Bukankah ianya hadis shahih di sisi kalian bahawa Hassan bin Ali adalah penghulu pemuda ahli syurga?

Mengapa kalian tidak mempertahankannya dan seterusnya menyalahkan tindakan meruntuhkan kuburannya sehingga ke hari ini?

Apa yang akan kalian katakan kepada Rasulullah pada hari Kiamat ketikamana baginda menanyakan kalian bagaimana kalian memperlakukan Ahlulbaitku?

Adakah logik apabila kalian membina kuburan yang besar buat seorang faqih seperti Abu Hanifah, tetapi dalam masa yang sama merasa ragu-ragu untuk mempertahankan anak Rasulullah dan penghulu pemuda ahli syurga Hassan bin Ali (selawat Allah ke atasnya), serta meredhai kuburannya kekal binasa setelah ianya dicerobohi oleh musuh-musuh Allah?  




Ahmad Al Hassan,
10 syawal 1434 Hijriah bersamaan 17 Ogos 2013.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan